FAQ: FRÅGOR OCH SVAR OM eLIMMUD STOCKHOLM 2020 

JAG HAR FRÅGOR OM BILJETTER

  • När är Limmud Stockholm 2020?
    SVAR: Vanligtvis brukar Limmud Stockholm ske två heldagar över en helg (lördag-söndag) men i år, på grund av covid-19, har vi valt att genomföra ett digitalt eLimmud. Årets event är fördelat över flera dagar, 10-15 november (tisdag-söndag), med några timmars program tisdag-lördag och en heldag på söndag.
  • Jag vill köpa en biljett – kan jag swisha?
    SVAR: I dagsläget tar vi endast emot betalningar via kort (VISA/MasterCard) eller banköverföring. Sista dagen att köpa biljett är 5/11. Observera att anmälan är bindande och ingen återbetalning genomförs. Fram till 5/11 går det dock bra att överlåta deltagandet till någon annan genom att skicka ett mail till info@limmud.se.
  • Jag missade deadline 5/11 att köpa biljett – kan jag ändå delta?
    SVAR: Det går tyvärr inte att köpa biljett till årets eLimmud efter att vi stängt anmälningar 5/11. Välkommen åter nästa år!
  • Jag vill bara se en session – kan jag köpa en “lös” biljett?
    SVAR: Det går tyvärr inte, vi erbjuder endast ett slags biljett och den gäller till hela eLimmud 10-15/11. Givetvis väljer du själv vilka sessioner du sedan vill delta i.
  • Jag har betalat men har inte mottagit något bekräftelsemail från er.
    SVAR: Börja med att titta i din skräppost, ibland kommer våra mail direkt dit, beroende på dina säkerhetsinställningar i din mail. Om du inte finner det där, kontakta oss på info@limmud.se.
  • Jag ska hålla i en session och vill gärna dela vidare inlogg till mina vänner och familj.
    SVAR: Vi kommer endast att ge inloggning till hemsidan till våra sessionshållare och deltagare som har köpt biljett.

JAG HAR FRÅGOR OM TEKNIK & ZOOM

  • Jag har köpt biljett, och fått ett bekräftelsemail – vad händer nu?
    SVAR: Några dagar innan eventet börjar kommer vi skicka ut ett informationsmail – till den mailadress du registrerade dig till eventet med – med instruktioner om hur du kommer åt alla sessioner. I ditt informationsmail finner du info om lösenord, inloggning till eLimmud-sidan m.m. Har du ytterligare frågor efter att ha mottagit mailet är du givetvis välkommen att kontakta oss: generella frågor riktas till info@limmud.se och teknikfrågor riktas till support@limmud.se.
  • Mina vänner har mottagit informationsmail från er – det har inte jag!
    SVAR: Börja med att titta i din skräppost, ibland kommer våra mail direkt dit, beroende på dina säkerhetsinställningar i din mail. Om du inte finner det där, kontakta oss på info@limmud.se
  • Hjälp! Nu har eLimmud börjat och jag har tekniska problem!
    SVAR: Välkommen att kontakta oss på support@limmud.se under events gång om du exempelvis glömt ditt lösenord till inloggningssidan, får felmeddelande när du öppnar Zoom-länkar, eller behöver allmän teknisk hjälp. Vår tekniska support har öppet under hela veckan (dock inte Shabbat – fredag/lördag). Vi har också en teknikvolontär närvarande vid varje live-session.
  • Jag har glömt bort mitt lösenord och kommer inte in på inloggningssidan!
    SVAR: Du loggar in med det användarnamn och lösenord som du fått per mail. Har du glömt ditt lösenord kan du klicka på “Glömt mitt lösenord” i inloggningsrutan så får du ett mail skickat till den mailadress du använde i ditt anmälan. Har du skrivit fel 10 gånger på raken så spärras du tillfälligt från att försöka logga in, men du kan försöka igen efter 10 minuter.
  • Hur gör jag för att se programmet?
    SVAR: Vi har publicerat programmet under Hålltider och schema. Vi uppdaterar programmet löpande fram tills eventet, notera att ändringar kan förekomma även under events gång. Du som har köpt biljett kommer kunna se det detaljerade programmet på vår eLimmud-sida, där du även klickar dig vidare till respektive sessionslänk.
  • Hur kommer jag till sessionslänkarna?
    SVAR: Några dagar innan eventet börjar kommer du som köpt biljett, få ett mail med inloggningsuppgifter till en speciell del av vår hemsida. Där kommer du både kunna se en översikt över hela programmet och även se länkarna till varje session. Glöm inte titta i din skräppost, ibland kommer våra mail direkt dit, beroende på dina säkerhetsinställningar i din mail. Observera att dina inloggningsuppgifter är personliga och ej får spridas till någon annan; du får heller inte sprida vidare några länkar.
  • Var är de som håller i en session?
    SVAR: Våra internationella sessionshållare är hemma och håller antingen i en förinspelad session eller sänder live. Vissa av våra svenska sessionshållare gör detsamma medan andra spelar in från vår Limmud-studio. Varje session kan därför komma att se annorlunda ut, beroende på vilken session du väljer!
  • Kan jag delta utan en dator?
    SVAR: Ja! För bildkvaliténs skull rekommenderar vi att du sitter vid en dator eller laptop, men du kan likväl delta genom en iPad/läsplatta eller mobiltelefon, så länge du har internetuppkoppling, men vi rekommenderar ej mobilanvändning. Du kan läsa vår Zoom-manual här.
  • Hur öppnar jag sessionslänkarna?
    SVAR: Vi kommer främst använda oss av ett verktyg som heter Zoom. När du klickar på en sessionslänk på din dator, iPad eller telefon och aldrig använt Zoom tidigare så kommer du se en länk där du kan ladda ner och installera Zoom-appen. Om du vill kan du ladda ner och installera appen innan Limmud börjar. När du sedan klickar på en Zoom-session så startar appen automatiskt. Förutom Zoom-sessioner så kommer vi också att ha vissa sessioner som visas direkt i webbläsaren. Du kan läsa vår Zoom-manual här.
  • Hur väljer jag vilken session jag ska deltaga i?
    SVAR: Det är helt upp till dig! Vi har flera simultana sessioner så du kan välja vilken du föredrar. Vissa sessioner kommer vara förinspelade och andra kommer att ske live. Du kommer även kunna se flera sessioner en tid efter Limmud.
  • Kan jag se sessionerna i efterhand?
    SVAR: Flera av dem, ja!
    De sessioner som heter “Recorded” kan du titta på när som helst under veckan, från och med när de publiceras (det klockslag som står på den sessionen).
    De sessioner som heter “Live” kan du titta på medan de sänds, inte senare under veckan. Vi kommer dock spela in flera live-sessioner och lägga upp några veckor efter events slut, så att du som deltagare kan se dem i efterhand. Detta är nytt för i år, då vi ett “vanligt” Limmud-år inte spelar vi inte in några sessioner alls. Vi kan i nuläget tyvärr inte svara på vilka sessioner som kommer att kunna ses i efterhand, men vi återkommer till alla årets deltagare, efter eventets slut, med mer information om när och hur du kan se dessa sessioner.
  • Hur vet jag att eventet och mitt deltagande är säkert?
    SVAR: Precis som vid tidigare års Limmud behöver alla som registrerar sig ange sina personuppgifter, så att vi vet vem som deltar. Vi kommer ha teknikvolontärer vid varje session som ser till att allting är i sin ordning. Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter under vår Sekretesspolicy. Observera att dina inloggningsuppgifter är personliga och ej får spridas till någon annan.

JAG VILL BLI INVOLVERAD

  • Vad innebär det att vara volontär?
    SVAR: Som volontär bidrar du till ett rikt, mångsidigt och modernt judiskt liv i Sverige och du kommer även kunna delta vid sessioner. Om du skulle vilja vara en del av vår dynamiska, aktiva och engagerande volontärgrupp, hör av dig! I år har vi alla volontärer vi behöver, men du är välkommen att kontakta volontäransvarige markus@limmud.se om du är intresserad av att vara volontär 2021. 
  • Jag vill gärna hålla i en session.
    SVAR: Vad kul! Du är välkommen att maila till info@limmud.se för att anmäla intresse till Limmud Stockholm 2021.
  • Jag vill hjälpa till med Limmud Stockholm nästa år.
    SVAR: Härligt att höra! Kontakta oss på info@limmud.se.
Vi uppdaterar information kontinuerligt på vår hemsida, Facebook-sida och Instagram-sida.